I huvudet på Mli

Hjärterum och stjärterum

Kategori: Luleå

I morse vaknade jag nio, härligt utvilad efter min SPA kväll igår. Gjorde frukost på sängen åt Jocke och mig, och vi såg lite Sex and the city medan vi åt. Gick en sväng på stan och köpte mig ett par benvärmare som jag redan älskar =) och en kjol som jag inte var lika förtjust i, den går jag tillbaks med imorn.

Jocke och hans pappa Ulf håller på och snickrar ute på gården. Belysningen till köket ska äntligen göras klart =) Jag passade på att sätta ner lite mer lökar nu när det var så fint väder. Nu längtar jag till våren så jag får se vars jag har satt ner vad, för det har jag redan hunnit glömma. Vet att det är mycket lila men även en del rött, rosa, vitt, blått, orange... Blir kul till våren när de dyker upp =)
Såna här roar jag mig med att döda så fort jag får chansen också. Liljebaggar. brukar hitta fyra stycken varje dag, men idag hittade jag SJU! Bara på den här bilden ser ni tre om ni kollar noga! Kolla vad de har ätit på mina liljor =(
Måste ta och gräva ner min sockertoppsgran också och packa in den lite så den klarar vintern... Det ska bli intressant att se vars den ska få plats! Det är ju fullt överallt nu med lökar, buskar, träd och över 50 olika perenner... på min lilla lilla yta. Puh. Och så kommer jag ju inte ihåg vars jag har satt ner lökarna riktigt heller. Förmodligen där jag har hittat nån liten tom jordplätt! =) Så det blir en utmaning. Sockertoppsgranen, krypenen och gullvivorna ska ju också rymmas... ojoj. Kan bli tufft!
Kommentera inlägget här: