I huvudet på Mli

Min weekend i Sthlm

Kategori: Resor

TACK alla inblandade i min underbara weekend i snökaoset i Stockholm.
Fick först skjuts efter skolan med Erlend till Göteborg, tack för det! Tack Eric för att du höll mig med film på X2000 tåget mot Sthlm, tack Niklas som kom och hämtade mig på T-centralen!
På fredagen träffade jag Frodo efter många om och men och vi knappt hittade varann i storstaden hehe. Men den som söker skall finna och vi fann varann till slut! Vi fann också ett spel utan skiva på Gamestop, fick vi veta efter att ha köat i 20min. Så kan det gå i julruschen!
Åkte hem till Nadira och Niklas och Nadira bjöd på vin och champagne dagen till ära när fattiglappen kom till storstan:P  Tusen tack! Käkade gott och spelade Rockband ett tag innan vi for ut på Golden Hits! Det var jätteroligt där, en superkväll! Dock fick kvällen ett lite trist slut då Nadira trampade fel på sista trappsteget när vi skulle därifrån. Vakterna betedde sig riktigt illa tyvärr och drog ner betyget på kvällen en bra bit men som tur var så var ju inget brutet iaf fick vi veta när vi kom fram till sjukhuset. Vi var inte hemma förrän vid 6 på morgonen. PUH. Och Niklas om skulle jobba dagen efter försov sig.
Nadira och jag sov ut och sedan ville Nadira ge sig ut trots sin onda fot och visade mig lite av Östermalm. Nu har jag fått mig en liten ögonöppnare till varför folk trivs i Sthlm. Det finns verkligen nåt för alla smaker. Sedan haltade vi hem och inväntade Niklas som i all hast hade råkat få med sig mitt kontokort till jobbet. När han kom hem kom han såklart tomhänt :P så vi fick jaga lite folk från hans jobb och sedan skjutsade han mig hela vägen till Bromma. TACK!
I Bromma bjöd kusin Camilla och hennes man Micke på mat och dryck och jag fick träffa lilla Amanda! Såå söt liten tjej :) De hade blivit med katt också! En liten kisse som hade bott i lägenhet några kvarter bort bestämde sig visst för att flytta till hus, med eller utan sin gamla husse o matte! Lustigt :) Så deras familj har utökats mycket sedan sommarn :) På söndagmorgon bjöds det på frukost innan jag skulle åka hemåt och Micke skjutsade mig till tunnelbanan så jag slapp dra väskan i snön. Himla snällt, tack!
Och väl hemma efter ett lite försenat plan så stod min kära Jocke och väntade med bilen på Kallax :) tack och lov för det :) Och på kvällen blev vi bjudna till Åsa och Simon och äta smörgåstårta.. Tack!
Alla har varit så himla generösa i helgen. Jag tackar er av hela mitt hjärta. I OWE YOU ALL.
Kommentera inlägget här: