I huvudet på Mli

Studiecirklar och investeringar

Kategori: Typiskt mig

Den här veckan har jag änmält mig till två studiecirklar. Den ena i scrapbooking och den andra i silverlera. Fick en glad överraskning när jag bokade för tydligen har jag 50% rabatt på avgiften - på BÅDA cirklarna! Tack vare att man är med i facket. Det är ju bra att även vi som inte är arbetslösa kan få igen lite slantar. =) Så nu blir det som att jag får gå två cirklar till priset av en ungefär. Kanonbra!

Det här med scrapbooking har jag velat göra länge. Har lite bilder från bartenderutbildningen som jag jättegärna vill organisera lite snyggt i ett fotoalbum. Har inte fått det gjort på fyra år så jag tänkte att om jag går en kurs i scrapbooking så kanske det äntligen blir av! Så det ska bli jättekul! Hoppas läraren är duktig =)

Silverlera ska också bli skoj. Vet inte ens vad silverlera är. Jag tänker mig att det är ungefär som sånt där man löder med men jag kan ju vara helt ute och cykla. Heléne hade uppfattningen att det är lite som cenitlera. Nåt är det då, som man tydligen ska kunna göra smycken av själv i micron om man vill sen när kursen är slut. Kan bli intressant!

Är sugen på att beställa hem en distanskurs som jag hittade på nätet. Den heter Växternas namn - Trädgårdsmästarens latin. Trädgårdsakademin heter sidan jag hittade den utbildningen på. Fanns många kurser jag vill gå där men jag blir lite snål. Latinkursen kostar ungefär lika mycket som en spärrtjänst jag precis har sagt upp, så jag funderar på att unna mig den för de pengarna. Kan vara bra att få prova en kort distansutbildning och se om jag har självdisciplin nog att plugga på egen hand. Annars är det ju ingen idé att fundera på någon mer övergripande studie på distans iaf. Ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag. Det finns väl inga skäl till varför jag inte ska beställa den? =)

Jag och Madde ska gå på nån härlig behandling snart. Våran belöning till oss själva för att vi klarade godisförbudet i höstas. Åh, det ska bli så skönt. Jag längtar =) Spelar inte så stor roll vad det blir för behandling egentligen, bara man får skämma bort sig själv lite. Funderar på att unna fötterna något alldeles särskilt. Har hört att man kan påverka mycket i kroppen genom just fossingarna men eftersom jag aldrig har tyckt om fötter så har jag aldrig gett det en chans. Det kanske vore på sin plats att göra det? I think so.

Och på tal om behandlingar och sånt så undrade Marie om jag ville börja sälja Mary Kay produkter. Måste fundera på saken. Lite frestad är jag allt men jaa... vi får se! Ska få gå på ett stort Mary Kay möte nästa onsdag och höra vad det egentligen innebär. Få se då om man blir övertalad. Jag är ju ganska lätt att övertala har jag märkt. Två gyllene exempel på det har jag idag! Jag har gått med i postkodlotteriet och höll även på att falla för nån bantningspiller-reklam som hade råkat följa med posten trots att det står "EJ REKLAM, TACK" på våran postlåda. Ack ack.

Dagens fråga: I en klimathotad värld, varför skickas det fortfarande ut telefonkataloger till vartenda hushåll när de allra flesta har dator hemma? Följdfråga, varför kan inte telefonkatalogen som är fylld av reklam räknas som just det så vi som inte vill ha reklam slipper få den?

Näe kolla nu vad klockan har blivit. Tiden bara flyger iväg när man sitter och pillar med bloggdesignen =) Oj oj att man inte har nå bättre för sig!? Fast jag har faktiskt både promenerat och lagat mat idag efter jobbet så då får man sitta och göra struntgrejer resten av kvällen tycker jag! =) Godnatt på er.

KOMMENTARER:

  • karina säger:
    2009-03-08 | 17:55:18
    Bloggadress: http://www.folkare.com

    Silverlera är kanon kul, det är lite som att arbeta med cernitlera titta in på min hemsida så ser du lite.

    www.folkare.com

Kommentera inlägget här: