I huvudet på Mli

Skröna... eller?

Kategori: Mli dissar!

Ni har säkert alla nån gång hört äckliga berättelser om olika pizzerior. Det finns ju alla slags historier, från att personalen spottar i maten till att de serverar råttkött på pizzorna. Jag har iaf hört det mesta - trodde jag. Idag fick jag höra en jag inte hade hört och jag tänkte att ni skulle få ta del av den också.

Det började med att vi körde förbi --------- och en kollega frågar mig:
- Brukar du äta här, Mli?
- Jaadå, de gör ju bra pizza här!
- ..mhmmm!
- "...mhmm!", vadå??
- Näää, ska inte säga nåt och förstöra för dig.
- Mäh, vadå förstöra.. jag fattar ju att det är nå äckligt! Nu kan du lika gärna säga.

Och så fick jag höra (ja, nu kommer det låta som en riktig skröna)... min arbetskamrats pappas kompis, jobbar som rörmokare. Han var den person som lejdes att installera vattnet på pizzerian när de hade kommit över några rostfria bänkar billigt. Med tanke på var de rostfria bänkarna kom ifrån så var det inte konstigt att de var billiga. De kom nämligen från ett nedlagt bårhus. Gamla obduktionsbänkar.

Alltså har jag ätit pizza som har tilllagats där en död människa har legat. Fy vad vidrigt. Så oetiskt och motbjudande. Även om det inte är sant så kommer jag ju inte gå dit igen. Man tycker ju att sånt inte borde kunna hända, ingen borde vilja servera mat på det viset. Men tyvärr så finns det ju folk som försöker göra vinster med alla möjliga medel. Hur fel det än må vara.

KOMMENTARER:

  • Evelina säger:
    2009-02-01 | 01:17:02
    Bloggadress: http://xevelinax.blogg.se/

    haha ja vilka skrönor! tror du verkligen de där är sant då? De låter så bisarrt så ja nästan måste skratta, de kan ju inte vara möjligt hahaha. En pizzeria som köper köksbänkar från hmm bårhuset! skrattar så ja dör Du får berätta för mig vilken pizzeria de är så ja inte går å köper mig en bårhuspizza :) puss

Kommentera inlägget här: