I huvudet på Mli

MK Måndagsmöte

Kategori: Jobb, MK

Har varit på ett trevligt måndagsmöte nu på kvällskvisten. Riktigt mysigt och inspirerande som vanligt :) Alltid kul att klä upp sig lite! Kanske speciellt när man annars går i blåställ... Ja, MK för mig är faktiskt något helt fantastiskt. Det är extra inspirerande här nere på Västkusten. De verkar verkligen leva som de lär, och varför skulle man inte kunna göra det själv också egentligen?

På mötet pratades en hel del om hur viktigt det är att veta hur man uppfattas av andra så att man själv kan ändra på saker och ting om det inte riktigt överensstämmer med de tankar man själv har om sig själv. Ibland kanske man kan bli positivt överraskad över vad folk egentligen tycker! De kanske inte ens ser det man själv ser som problem.

Vi pratar om sånt på ledarskapslektionerna i skolan också, och vi har fått lite olika kriterier att välja på för att se vilken personlighetstyp vi har. Och jag tyckte själv att jag var mest A men klasskompisarna säger att de tycker jag är mer B... Jag kan berätta mer om det när vi har fått göra klart den uppgiften :)

Det är iaf intressant att man kan tycka så olika om samma grej. Men det handlar väl återigen om vad det där man fokuserar på. Det vi uppmärksammar blir vad vi får uppleva, och någon annan kanske fokuserar på något annat och därför också upplever det helt annars!